Master programi

Razvoj kompjuterskih igara

Prepoznavši industriju video-igara kao jednu od najrazvijenijih IT oblasti u našoj zemlji, Univerzitet u Kragujevcu oformio je master program koji spaja tehničke i pirodono-matematičke nauke sa poljem umetnosti.

Studente koji se odluče za ovaj smer čeka tri semestra interdisciplinarnih studija kroz koje će steći znanja i veštine iz različitih oblasti razvoja kompjuterskih igara: razvoj narativa, dizajn vizuelnog koncepta, zvuk/muzika, produkcija, animacija, 3D modelovanje, komercijalna distribucija, interaktivno računarstvo i organizacija i upravljanje. Program izvodi 30 predavača od kojih je sedam iz inostranstva, a četiri iz privrede.

Obavezni predmeti

3D modelovanje

Predmet je značajan sa aspekta izučavanja 3D modela i objekata kroz dvodimenzionalne i trodimenzionalne forme, perspektivne slike i optičke iluzije. Kroz geometrijsku analizu formi-objekata-podsklopova, savladavaju se osnovne postavke u segregaciji 3D modela. U okviru predmeta…

Više o predmetu

Elementi vizuelnog koncepta

Usvajanje znanja i veština vezanih za karakteristike i zahteve kreiranja vizuelnog koncepta u produkciji video igara. Upoznavanje sa dizajnom kreativnog koncepta, skica, stilova, vizuelnih standarda, grafičkih elemenata i korisničkog interfejsa. Cilj je podsticanje studenata na…

Više o predmetu

Digitalna animacija

Sticanje znanja za razumevanje ključnih principa digitalne animacije. Primena konkretnih tehnika digitalne animacije u produkciji kompjuterskih igara različitih žanrova.

Više o predmetu

Studijski istraživački rad

Da upozna studenta sa pravilima, postupcima i procesima samostalnog i celovitog istraživačog rada, kao i pisanja stručnih/naučnih tekstova.

Više o predmetu

Stručna praksa

Upoznavanje studenata sa uslovima i načinom rada u studijima za razvoj kompjuterskih igara, i svim fazama predprodukcije, produkcije, testiranja i postpodukcije kompjuterske igre. Studenti treba da sagledaju: globalnu organizaciju i način funkcionisanja ključnih segmenata razvojnog…

Više o predmetu

Engleski jezik u informacionim tehologijama

Opšti cilj predmeta jeste dalje usavršavanje i rad na produktivnim i receptivnim jezičkim veštinama. Specifični ciljevi predmeta podrazumevaju savladavanje kompleksnijih formi opšteg akademskog registra, alik i Engleskog jezika kao jezika struke u ovoj oblasti. Usvajanje…

Više o predmetu

Naratološki i semiološki modeli i kompjuterske igre

Upoznavanje, razvijanje, proširivanje i primenjivanje teorijskih i praktičnih saznanja o naratološkim i semiološkim aspektima medija (književni, strip, filmski, digitalni) i žanra (klasična proza, fantastika, sf, sajberpank, detektivska proza, horor); upoznavanje sa specifičnim narativnim i semiološkim…

Više o predmetu

Razvoj video igara

Upoznavanje studenata sa konceptima i tehnikama razvoja 3D video igara. U toku ovog predmeta predviđeno je upoznavanje studenata sa osnovim i naprednim funkcijama softverskog alata „Unreal Engine“ i njegovim servisima. Kurs uključuje osnovna znanja o…

Više o predmetu

Principi zvuka i muzike u kompjuterskim igrama I

Upoznavanje studenata sa industrijom video-igara sa posebnim fokusom na razvoj i estetiku muzike i zvuka kroz kompjuterske generacije. Studenti treba da se upute u raznolikosti uloga i tipova muzike i zvuka u video-igrama. Treba da…

Više o predmetu

Izborni predmeti

Softverska okruženja za razvoj video igara

Cilj je ovladati radom u gejm endžinima (GE) (softverskim okruženjima za razvoj 2D i 3D video igara sa interakcijom u realnom vremenu) korišćenjem Unity i programskog jezika C#. Studenti će se upoznati s terminologijom i…

Više o predmetu

Sistemi virtualne realnosti

Osposobljavanje studenata za projektovanje i implementaciju sistema virtualne/augmentativne realnosti.

Više o predmetu

Programiranje mobilnih aplikacija

Sticanje opštih znanja i posebnih veština za razumevanje koncepata mobilnog računarstva. Ovladavanje tehnologijama i alatkama za razvoj softverskih rešenja za mobilne uređaje i sisteme.

Više o predmetu

Karakter animacija

Predmet ima za cilj da studente upozna sa znanjima i veštinama promišljanja i stvaranja u duhu karakter animacije – da pokrenu i daju život karakterima i njihovom odnosu, razumeju mehaniku pokreta, razviju osećaj za tajming…

Više o predmetu

Vizuelno programiranje

Predmet uvodi studente u osnovne koncepte vizuelnog programiranja u okviru razvojnog okruženja Unity 3D primenom C# programskog jezika. Studenti se upoznaju sa tipovima podataka, promenljivama, upravljačkim strukturama, ulazno-izlaznim instrukcijama, osnovnim strukturama podataka, i osnovnim elementima…

Više o predmetu

Upravljanje poslovanjem u industriji kompjuterskih igara

Upoznavanje studenata sa osnovama preduzetništva, upravljanja preduzećem, marketinga i finansija, kako bi ih stimulisali na preduzetnički način razmišljanja i osposobili da sami pokrenu i vode sopstveni biznis u oblasti kompjuterskih programa i igara, kao i…

Više o predmetu

3D računarska grafika

Sticanje osnovnih znanja iz oblasti trodimenzionalne računarske grafike.

Više o predmetu

Komputerske igre i pravo

Kompjuterske igre postale su u poslednje vreme proizvod koji upotrebljavaju milioni korisnika širom sveta. Uprkos tome, čini se da postoji velika neizvesnost među korisnicima i proizvođačima u pogledu pravne zaštite , odnosno pravne kvalifikacije kompjuterskih…

Više o predmetu

Principi zvuka i muzike u kompjuterskim igrama II

Upoznavanje studenata sa specifičnostima interaktivne muzike i zvuka. Savladavanje tehnika rada u programima FMOD Studio i Unity engine u cilju kreiranja praktičnog zadatka (funkcionalne demo scene video-igre) koji podrazumeva rad sa muzikom, zvukom i dijalozima.…

Više o predmetu

Estetika modaliteta kreativnog mišljenja

Upoznavanje studenata sa ključnim estetičkim idejama avangardnog pristupa kreativnom mišljenju i istraživanju, kao i razumevanja estetike kao suštinskog oblika kulturne i društvene komunikacije kroz stvaralaštvo. Cilj ovoga ispitivanja jeste sposobnost studenta da kontinuirano razvija sopstveni…

Više o predmetu

Projektovanje korisničkog doživljaja

Predmet razmatra koncepte interakcije čoveka i računara i projektovanje korisničkog doživljaja, kao i metode procene i tehnike koje se mogu koristiti tokom čitavog životnog ciklusa kompjuterskih interaktivnih sistema. Objašnjava princip i procese za dokumentovanje i…

Više o predmetu